lördag 19 maj 2018

HÅRANALYS HOS HOMEOPATHUSET - SÖDERSTRÖM I SÖDERALA

Jag har gjort en håranalys för vilken gång i raden vet jag inte? Den gör jag hos HOMEOPATHUSET.SE

Dom är vida kända för sina analyser på tävlingshästar, men dom hjälper så klart människor också. Det var så jag kom i kontakt med dom första gången för 30 år sedan. 

Efter min håranalys så åkte jag på en rejäl öroninflammation för första gången i livet. Penicillinet bet inte. Elisabeth sa, jag skickar en flaska till dej. Det kom snabbt en flaska. Jag hade inte några större förhoppningar för läkaren sa att du får dras med det i 5-6 veckor. Ja, efter 3 dagar så kom det ut både var och slem ur både näsa och hals. Sen var mitt öra bra och jag har aldrig haft mer problem med det. Jag har sett hur djuren svarat på deras behandling, hästar och hundar har ingen aning vad jag ger dom i maten. Men dom ser ut att må mycket bättre och springer in mycket mer pengar. Det tyder att något händer med dem.

Här så du kan ta del av den korta versionen av min åranalys. Elisabeth Söderström skrev efter sin makes anteckningar. Jag och Hasse tog det muntligt eftersom jag gjort det så många gånger tidigare och jag noterar alltid. Men jag bad Elisabeth Söderström att skriva det hon kunde tyda av makens anteckningar för att kunna visa er andra.
Gör man det första gången så självklart vill man ha det skriftligt. Men med 30 års erfarenhet så klarar man sig bra på den muntliga presentationen.
Själv har jag så lång erfarenhet att jag och Hasse kan avhandla det muntligt. Och det sa JAG till om, annars får man självklart som kund en skriftlig analys. Men jag gillar att prata häst med Hasse, vi tänker så lika om travhästar, foder och deras Mc Donald och jag lär mej något nytt varje gång.
Här kommer den... och det kommer kommentarer i filen senare. Bilden på näring ligger längst ner.

HÅRANALYS  2017 08 11

Kommentar 
Kommentar Eva, du är en person med bestämda ideal och ambitioner som du oftast kan förverkliga. Du har en mycket känslig läggning och känner väldigt väl av omgivningen och andra människors känslor och obalanser. På grund av den här känslighete så kan du frestas att frångå din egen känsla på grund av att den andra personen är väldigt entusiastisk eller stark i sina åsikter. Du är med andra ord välsigt känslig för yttre inflytande. Du är också en drömmare och mycket spontan. Spontaniteten kan vara ett hinder för dig i vissa tillfällen i livet vilket kan leda dig till felval. Du bör alltid ta tid på dig och lyssna in din egen känsla innan du rusar iväg, det skulle bespara dig många ledsamheter. De känslor som härjar i din kropp från sådant du upplevt är ilska, chock från en eller flera negativa överraskningar. Du känner dig ensam, du tänker tillbaka och du du blir arg och upprörd, kanske du till och med känner hat. Det finn också en fysisk obalans som kan komma sig av stress och dåliga matvanor men även den känslomässiga obalans som funnits hos dig i rätt så många år påverkar de inre organsystemen. Vid energimätningen går jag igenom alla tolv organsystemen för att se om det finns en obalans i livsenergin som förser dem med näring. De organsystem som visar obalans hos dig är mage, tarm, lever och trippelvärmaren. I kommentarerna här under beskriver jag närmare de olika systemens funktionsstörningar.
Ja, jag är en oerhört känslig själ. Ibland så kan jag frångå min magkänsla fast den skriker åt mej. Och ja, jag har varit väldigt känslig för yttre påverkan, idag är det bättre med den saken. Jag är spontan, det stämmer, jag älskar att vara spontan i mitt privatliv, det ger mycket glädje. Och visst, det kan även leda till felval och ett hoppsan ibland. Och ja, jag har en PTSD som gör sig påmind då och då efter en lägenhetsbrand då min hund brann inne. Dom minnena och dom känslorna kan härja rejält när de aktualiseras igen. Ja, matvanorna har inte varit de bästa pga olycka och att jag faktiskt inte kunnat laga mat. Och Hasse har rätt, 2011 så hände branden, det är några år sedan.

Magen 
Magen är ett känsloorgan och påverkas i många fall av stress. Magen styr matsmältnngen och omvandlar de näringsämnen som frigörs ur maten och förbereder nedbrytning med enzymer och galla. Eva, din mage är i obalans, låg produktion av magsyra vilket orsakar att de olika näringsämnena inte tas upp ordentligt. Det orsakar också att magens enzymer inte bryter ner födoämnena ordentligt. Magen har också en mycket känslomässig funktion, om det är energistörning så orsakar obalansen för mycket energi från midjan och upp och för lite energi neråt. Det innebär att man ofta blir stressad, får huvudvärk och aldrig kan koppla av när det blir en energihöjning uppåt. Även sköldkörteln ligger i riskfältet från magen och den reglerar mycket av den känslomässiga nivån. När det blir för lite energi neråt i kroppen blir det kallt i bäckenbassängen vilket orsakar problem med de organ som ligger där. Blåsan, äggstockar och livmoder får ingen energi. Det kan orsaka barnlöshet, mensstörningar och urinvägskatarrer. Problem med benen förstås, speciellt med knäna och fötterna.
Ja, Hasse, jag har både problem med barnlöshet och sköldkörteln. Knäna har spökat från och till under åren.

Levern 
Levern är ett centrum för ämnesomsättningen och där tas också fetter och de fettlösliga vitaminerna om hand, samt att levern lagrar glykogen som den frigör vid behov. Allt blod från matsmältningskanalen går också till leverna för neutralisering av toxiner. Många medicinrester skall också brytas ner i levern. Levern avgiftar sig via tarmen och om inte tarmen släpper avfallsprodukterna får toxinerna gå via blodet fram och tillbaka mellan lever och tarm. Gallblåsan transporterar uteslutande ren vätska, galla, vilket den lagrar och koncentrerar samt sprutar ut i tolvfingertarmen när det kommer ner föda, fet mat kräver galla för att brytas ner. Levern har kommit att bli ett problem för dig på grund av att den har så många uppgifter. Dels den avgiftande och dels att lagra näringsämnen. Men i levern bildas även ämnen som t ex kolesterol. Kolesterol är förstadiet till steroidhormonerna. Bildar inte levern tillräckligt med kolesterol blir det hormonproblem. Bland annat binjurarna då och dom blir ju belastade på grund av den ständiga rädslan och stressen du bär på. Leverstörningar/belastning kan orsaka många symptom i kroppen, bland annat en form av hjärndimma och väldig trötthet. Lever och galla är väldigt känslomässiga organ, hetlevrad och gallskrika är några av yttringarna från den. Levern producerar idéer och gallan verkställer så man tappar mycket energi och blir lustlös av en leverstörning. Som du nämnde, alla levervärden är bra men levern skall bli sjuk innan det visar sig på ett blodprov. Kroppens uppgift är att hålla blodet rent eftersom det skall transportera syre och näring. Vad som händer är att slaggprodukterna lämnas av i kroppens sopstation - bindväven. Man får inflammationer i kroppen och du får ont överallt. Hos en läkare kallar man ofta symptomet för fibromyalgi.
Ja, binjurarna har jag stora problem med, det är därför bloggen finns! Och smärtorna följer med eftersom kortisolet inte räcker till att släcka inflammationerna.

Trippelvärmaren
Trippelvärmaren är involverad i ämnesomsättningen och kontrollerar de endokrina körtlarnas insöndring av hormoner. Det här är inget organ, det är ett system som ingår i ämnesomsättning, att det skall ske en förbränning, därav namnet trippelvärmare, den värmer brösthåla, bukhåla och bäcken. Den styrs av hypofys och hypotalamus. Öronproblem kan ofta upplevas från denna energikanal.
Ja, nog spökar hela mitt hormonsystem, det kan man lungt säga, och se kommentarer ovan.

Immunförsvaret 
70 % av immunförsvaret sitter i matsmältningskanalen, därför är det viktigt att välja födoämnen som passar ens matsmältning. Här visar sig de födoämnen som orsakar bland annat ett nedsatt immunförsvar. Det finns vissa födoämnen som du är ytterst känslig för, det är mjölkprotein, snabba kolhydrater (sådant som fort blir till socker i kroppen), raffinerade oljor men det besvärligaste och som du har haft sedan barn är överkänslighet för vetegluten. Att dricka mjölk och äta smörgås passar definitivt inte din matsmältning. Glutenöverkänslighet kan orsaka många sjukdomssymptom, bland annat depression. Mjölken orsakar halsbesvär och sockret störningar i blodsocker och insulin. Du uppvisar också en infektion i kroppen som immunförsvaret inte orkar med att ta hand om. Det är svårt att se var infektionen sitter men eftersom det finns bakterier så kan du få feber och sjukdomskänsla. Andra ämnen som kan störa hälsan är tungmetaller, troligtvis sådant som läckt ut från amalgamfyllningar. Kvicksilver t ex orsakar sköldkörtelsjukdom eftersom jod binder kvicksilver.
Ja, när jag låg inne så kunde de inte finna infektionen som orsakade ett oerhört högt CRP som varade över månader. Jag själv misstänker att det uppkommit i samband med en operation av en axel.

Näringsbalansen Det normala värdet bör ligga mellan 4,5 och 5,5 

Vitaminer: 
Lågt upptag av A-, B-, C-, D- och E-vitaminer, lågt värde på Lecitin. Mineraler: Lågt upptag av selen, natrium, jod, järn, koppar och mangan. Obalans Kalium och natrium. Protein: För lågt proteinvärde på den dagliga kosten Fett: Fett är ett viktigt näringsämne och det mest energirika. Kolhydrater: För stort intag av snabba kolhydrater.
Japp, där kom kolhydraterna, ja, det är bara att nicka, jag känner igen det. 

Cirkulationen
Lågt blodtryck, tunnt blod och försämrad cirkulation framför allt i nedre delen av kroppen.
Muskler, bindväv, leder, ligament och böjsenor. Belastning i muskler och bindväv som orsakar besvär med värk som flyttar runt i kroppen, sämre i kyla på grund av dålig cirkulation.
Ja, det stämmer, det är något som följt med generna, och har varit till besvär ända sedan 20-års åldern.

Hormoner 
De hormonella körtlar som visar obalans är hypofys, hypotalamus, sköldkörtel och binjurar. Från början verkar det som sköldkörteln är den svagaste och som utlöst obalans i de övriga. Som jag bedömer är det hormonella systemet ett symptom från obalans som orsakas av organsystemen.
Ja, Hasse, där började nog mina binjureproblem. Och hypofysen är mer än nog inblandad i processerna gällde binjurar och sköldkörtel. Och går det att diagnostisera min sköldkörtel? Den skadades nog kraftig vid en operation där de var tvungna att ta ut den och lägga den åt sidan för att komma ut. Kirurgen varnade för just detta.

Behandling 
Ferromin, för att öka syresättning och förbränning. Wesa nr 14, för att understödja leverns nedbrytning av toxiner. Nuxvomin för att understödja matsmältningen. M 4 för att understödja magen. Energidrink, 1 tsk i lite vatten morgon och kväll med mat, vitaminer och mineraler för att understödja en snabbare behandling och fylla upp nivån av näringsämnen. R-Droppar, 10 droppar morgon och kväll i vatten, för att minska stress.

Kost 
En koständring vore bra, undvik att dricka ren mjölk, däremot går andra mejeriprokter bra. I din kost just nu bör ingen mjölmat eller bröd ingå alls. Minska intaget av kolhydrater och öka intaget av protein samt öka intaget av fett som t ex smör, kokosfett och kallpressade oljor. Enligt din konstitution skulle strikt LCHF fungera bra. Och en uppföljande håranalys (150 kr).

Jag har gjort min omanalys, och som vanligt kan man inte hålla något hemligt för Söderströms makarna. Elisabeth skrev till mej. Eva, du sa att du slutat röka? Jag ser spår av tobak! 
Ja, Elisabeth, det har blivit några akuta turer till sjukhuset. Och cigaretten är min lilla napp, så när jag är där så ordnar jag cigaretter. Men ok, jag kastar dom.
Är du också nyfiken? Du hittar dom här: HOMEOPATHUSET I SÖDERALA
Titta på videon och lär dej mer!



Visa fler reaktioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.

GABA OCH DEN SENASTE FORSKNINGEN

  Jag är förtjust i Gaba. Den sänker mammas blodtryck och hennes stressnivå. För mej påverkar det mitt överaktiva nervsystem i en del i krop...