lördag 13 juli 2019

MARIATISTELFRÖTINKTUR

Levern är otroligt viktigt i vårt bildande av kortisol i binjurarna. Utan kolestrol så bildas inte kortisol för kolestrol är det första steget. Mer om levern kan ni läsa i ett annat inlägg.

Jag har under hela min sjuktid stöttat min lever. Jag har sedan jag var ca 23 år gammal haft väldigt dåliga levervärden pga medicin mot neurologiska besvär. Men så lärde mej en vis gammal dam hur jag kan stötta min lever på ett enkelt och bekvämt sätt. Sagt och gjort så gjorde jag som hon sa. 

Min läkare frågade mej 2.5 månader senare vad jag gjort, mina levervärden var normala efter 35 år. Tja, tagit homeopathusetskosttillskott framtagna för mej, men framför allt tagit Mariatisteltinktur när jag tagit någon form av medicin, oavsett medicin.

Mariatistelfrötinktur kan man köpa, det jag hört är att kapslarna inte är lika bra, det finnd amerikanska sorter utan att man helst ska hålla sig till tinkturen, det har jag snappat upp men jag kan inte stå för det då jag läst det på internet i ett forum.

Det här receptet kan ni använda till alla former av tinkturer. Själv sitter jag och väntar på nypon, för jag tänker göra tinktur på det utifrån att Elisabeth har funderat över oss som grupp människor och kommit fram till att vi allra flesta skulle må bra av just nypon. Sök på nypon i gruppen så hittar ni inlägget.



RECPEPT

1 hg Mariatistelfrötinktur. Har man ingen våg så gör man som jag, mäter i dl och räknar det i 1/10. Då hamnar man ganska rätt eftersom 1 påse innehåller 1 kg. Det finns på nätet.
OM man vill kan man tillsätta några msk maskrosrot för gallans välbefinnande.
4 cl vodka

Blanda allt i en glasflaska. 
Ställ mörkt
Skaka om rejält varannan dag
Efter 14 dagar silar man med saftduk eller kökshanduk och häller upp i flaskor. Det är bra om man har en pipett då doseringen är 10 droppar morgon och kväll. Men jag tar det så fort någon medicin åker ner i magen.

Och som sagt, det här receptet kan appliceras på många örter, men hör er för hos någon som kan örter för vissa örter är oerhört kompetenta.

Ett hjärtligt tack till Elisabeth Söderström och homeopathuset.se för all kunskap och hjälp.

Jag tycker all ska titta in hos Elisabeth, det finns mycket matnyttigt där. 

http://homeopathuset.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.

GABA OCH DEN SENASTE FORSKNINGEN

  Jag är förtjust i Gaba. Den sänker mammas blodtryck och hennes stressnivå. För mej påverkar det mitt överaktiva nervsystem i en del i krop...