lördag 11 juli 2020

En berättelse om att leva med Chusing syndorme

Rebecka har varit vänlig och låtit oss dela hennes berättelse:

När jag fick reda på för ganska exakt 11 månader sen att jag hade cushing fick jag panik! Förra sommaren var ett rent och skärt helvete.. min endokrinläkare sa att hon hade kunnat skriva sjukdomsbeskrivningen efter mina symptom, jag hade alla... MR:en veckan innan op visade på att jag hade en ovanligt aggressiv tumör på hypofysen då den växt på bra under 3 månader.
Efter operationen märkte jag varje dag hur saker och ting började ställa om sig, sänkningar av kortisonet har varit en pers med olika biverkningar men idag 10 månader efter op är jag nere på enbart 10 mg om dagen.
Ville bara kika in och ge lite pepp till de som genomgår samma skit som jag gick igenom förra året.
Jag ökade ca 30 kg, gått ner 16 av dom nu, kommer i mina kläder, har slutat snarka o h sover riktigt gott på nätterna, skägget och behåringen är borta, jag svettas på normala ställen igen, vissa dagar grov ångest men inte alls som förut och jag orkar leva med mig själv igen!
Det är ett evigt kämpande även efter operation men om ni tycker att det är jobbigt att ha sjukdomen (och det är ett helvete) så kan man lätt ta efterdyningarna efter skiten!
Låt kroppen ta den tiden den behöver!
Kämpa ❤❤❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.

GABA OCH DEN SENASTE FORSKNINGEN

  Jag är förtjust i Gaba. Den sänker mammas blodtryck och hennes stressnivå. För mej påverkar det mitt överaktiva nervsystem i en del i krop...