måndag 6 januari 2020

KOST - JA DET HAR VARIT MYCKET AV DET - DET HÄR HITTAR MAN OFTA I MITT KYLSKÅP

En smoothie som både är mättande och tillför både vitaminer, mineraler och framför allt protika och enzymer till magen. Det är mitt lätta sätt att få i mej det gröna när jag har perioder då kosthållningen inte varit den bästa.







  • 1/2 grönaste banan jag kan hitta, den tillför probotika
  • 1 avakado den mättar, är sprängfylld med vitaminer och mineraler samt till  för nyttiga oljor
  • 1/5 cosmopolitan sallad, här har jag mina ezymer när jag fuskar med det gröna på tallriken.
  • Vill jag har den mer flytande så åker lite yoghurt ned, det är en smaksak.
Det finns så många bra recept på smoothies. Mest ser man dom i sammanhang med vikt. Men man förknippar dom sällan med behovet av enzymer till magen. Men det är ett lätt sätt att få i sig dom när man fuskar med kosten. För man är aldrig perfekt. Speciellt den här årstiden.

Läs avsnittet om enzymernas nyckelroll i sitt mående. Svårare än så här behöver det inte vara. Och alla väljer det som faller i sin smak. Man får prova sig fram. En stavmixer funkar perfekt för att göra en smoothie, man behöver inga dyra mixrar och ett glas har ni säkert hemma.

https://binjureutmattning.blogspot.com/2020/01/enzymer-vad-ar-det.html?zx=63347a476c94b52a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.

GABA OCH DEN SENASTE FORSKNINGEN

  Jag är förtjust i Gaba. Den sänker mammas blodtryck och hennes stressnivå. För mej påverkar det mitt överaktiva nervsystem i en del i krop...