onsdag 15 januari 2020

VARNING FÖR ER SOM VILL HA LICENS PÅ NDT

Jag har upptäckt att det finns mindre seriösa människor med webbsidor som kommer upp snabbt när man söker. 

Många som jag har haft kontakt med har fått svar att dom kan söka licens efter dom köpt provsatser för flera tusen. Då är man inte professionell. Jag vill inte hänga ut någon. Men jag vill klargöra vad som gäller.

De enda som får söka licens på NDT och Cytomel, eller andra mediciner som är läkemedelsklassade. Det är dom som får kalla sig läkare! Ingen annan får göra det enligt lag. Så kolla upp om den ni hittat verkligen har legitimation som läkare från socialstyrelsen. Det är den enda utbildningen som ger rätt att ansöka om licens på läkemedel. Så kontrollera noga vem ni kontaktar.

Det florerar olika rykten om att det gäller på ett speciellt apotek. Det är inte sant, det gäller på alla godkända apotek i Sverige.

Många köper olika produkter för att ersätta NDT. Det är mindre lyckat då Läkemedelsverket utvärderar ett antal produkter som vi visade sig innehålla allt från andra ämnen till noll skötelkörtelhormoner. 

Metavive är populärt och inte svårt att få tag i så länge inte UK gått ur EU. Men det är ett potent kosttillskott som ska sättas in i samarbete med läkare.

Källa: 8 fristående endokrinologer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.

GABA OCH DEN SENASTE FORSKNINGEN

  Jag är förtjust i Gaba. Den sänker mammas blodtryck och hennes stressnivå. För mej påverkar det mitt överaktiva nervsystem i en del i krop...