måndag 10 februari 2020

DR MOSLEY OCH BLODSOCKER


Jag blev nyfiken igår på blodsocker pga jag ofta blir sugen på något sött efter maten. Och dr Mosley är en man jag beundrar, han framför sitt budskap på ett pedagogiskt sätt.

Catrine Shuck är den enda i Sverige som jobbar utifrån Mosleys teorier. Besök gärna hennes facebookgrupp. 


Jag ska försöka hitta så många videos som går med svensk översättning. SVT visar i omgångar det dr Mosley bevisar i enkla studier som alla förstår. 

Och alla nya i forumet, ja, våra diskussions ämnen skiftar väldigt mycket. Men kosten är en stor del i hur vi kan må bättre även med binjuresjukdomar. Men tänk på att Rom byggdes inte på 1 dag. 

Den här videon handlar om blodsocker koll på 8 veckor.


Är man sjuk så kan man inte vända 180 grader i kosten. Man orkar kanske en vecka innan man faller tillbaka i gamla vanor. Så jag föreslår att man vänder sin kost sakta men säkert. Man kan tex börja med att lägga till mer grönt och ta bort en potatis. Så bygger vi upp vanor som består och med binjuresjukdom eller annan sjukdom så är vi trötta och vi måste ta hänsyn till det. 

Det är en bra strategi till att gå över till en bättre kost, och jag vet att många vill äta antiinflammatoriskt. Det är inte så svårt, men ta en sak i taget så det blir en ny vana, hjärnan vänjer sig sakta men säkert och det blir vi medvetna om efter några månader när vi tittar ner i kundvagnen på ICA. 

Det finns snabba sätt, som att byta ut transfetter mot nyttigare fetter. Olika oljor är olika bra, men det vi använder dom till är samma sak, så bara det gör utgör en hälsovinst.

Jag ska höra med Cathrine om hon vill förklara kort för oss vad den metod går ut på som hon både har kurser i och diskuterar i hennes forum. Dom har kommit så långt att det tom finns en tidning om just det.

Titta på videon, Dr Michael vet vad han talar om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.

GABA OCH DEN SENASTE FORSKNINGEN

  Jag är förtjust i Gaba. Den sänker mammas blodtryck och hennes stressnivå. För mej påverkar det mitt överaktiva nervsystem i en del i krop...