Om du vill veta vad som är trendigt, fråga en kontraktstillverkare. Kontrakttillverkarna är i skyttorna och gör produkter dag och dag för märken för kosttillskott, vilket ger dem en värdefull titt på vad vissa verkligt innovativa varumärken gör. Och även om de inte kan avslöja varumärkeshemligheter, kan de ofta ge en övergripande titt på vad som trender baserat på vad som görs i deras anläggningar såväl som baserat på deras egen marknadsspårning och översikt.
Så vilka trender ser kontraktstillverkarna i år?
Näringsutsikter: Kan du fastställa några produktlinjer som ditt företag förväntar sig att växa under det kommande året? Finns det också specifika hälsoproduktmarknader som du förväntar dig att vara särskilt aktiva 2020?
Doug Brown, försäljnings- och marknadschef, Americas, Sirio Pharma [USA och Kina]: ”Den största trenden som vi fortsätter att se är en acceleration i efterfrågan på växtbaserade produkter globalt - det är produktklass som kommer att definiera marknaden 2020. Utöver detta letar kunderna också på att arbeta med kontraktsleverantörer som kan hjälpa dem att arbeta inom det bredaste spektrumet av leveranssystem. Vi kan hjälpa dem att flytta hela katalogerna till växtbaserade produkter. Mer generellt sett ser vi också önskan om ett större antal produkter med "lågt socker" eller "inget socker". När det gäller kontraktstjänster letar kunderna ofta efter mer strategiska partners som de kan arbeta med över hela världen och leverera på flera marknader och kontinenter. ”
Vincent Tricarico, vice verkställande direktör för kontraktstillverkning, NutraScience Labs (Farmingdale, NY): ”Vi förväntar oss att populariteten för rena smakssystem för pulver kommer att fortsätta 2020. Vi har också sett att fler märken framgångsrikt kommer in i skönhet från inifrån och sport näringskategorier 2019, och det finns inga tecken på att trenden avtar under de kommande 12 månaderna. Det främsta skälet till att dessa varumärken klarar sig så bra är att de har lärt sig att framgångsrikt utnyttja plattformar för sociala medier, särskilt Instagram. Slutligen bör sömn- och minnesprodukter fortsätta att frodas nästa år. ”
Bart Child, Senior Vice President, Commercial Development, Nellson (Anaheim, CA): ”Konsumenterna är mer medvetna än någonsin om vad de äter och förstår sambandet mellan näring och allmän hälsa och välbefinnande och söker produkter för att möta specifika dietbehov. Av aktuellt intresse är produkter som ger specifika funktionella fördelar: hjärna, ögon, kardiovaskulär och mitokondriell hälsa. Att betjäna ett brett utbud av konsumentmarknader (sportprestanda, aktiv näring, wellness, vikthantering och medicinsk nutrition) gör att vi kan se hur trender kan variera i definition och överklagande beroende på olika konsumenter inom varje marknadssegment. Till exempel kan utvecklingen av produkter som främjar hjärnhälsa variera beroende på kategori: 1) Idrottsnäring: för sport och aktiv näring kognitiva hälsoprodukter för fokus, koncentration, lärande, minne och reaktionstid, 2) Vikthantering:
Tim Chiprich, Vice President, Produktutveckling, CAPTEK Softgel International (Cerritos, CA): ”Trenderna som CAPTEK kommer att rikta in sig är hampprodukter / CBD på grund av den ökande efterfrågan. Skönhetsprodukter växer i efterfrågan, och CAPTEK kommer att fokusera på att odla både intagbara kosttillskott och aktuellt engångskosmetik. CAPTEK har arbetat med nya doseringsformer för probiotika utöver de traditionella tvådelar hårda skalkapslarna. Slutligen kommer rena etiketter som använder livsmedelsingredienser med full mat att vara starkt integrerade i CAPTEKs fokus. ”
Adam Ishaq, försäljningschef, GMP Laboratories of America Inc. (Anaheim, CA): ”En av de största produkttrenderna vi förväntar oss att se under 2020 är en fortsatt ökning av anpassad kost för konsumenter baserat på deras diet, ålder och annan personlig faktorer. Konsumenter verkar komma undan med att titta på formuleringar för "cookie cutter" som är gjorda för en bred publik och vill istället ha formler och komplettera program som specifikt kan hjälpa dem med problem de har. ”
Eugene Ung, VD för bästa formuleringar (City of Industry, CA): ”För 2020 ser vi en fortsättning på befintliga produkttrender som kollagen, gurkmeja, vitamin D, etc. Renmärkningsformler (med naturliga, icke-GMO, organiska ingredienser) med minimala hjälpämnen fortsätter att vara starka. Vi ser ett starkt intresse för omklassificering av ögon- och visionformler för e-sportapplikationer. Elefant-i-rummet slags tal är CBD. Det finns en enorm mängd intresse inom detta område, oavsett om företag medger att de deltar eller inte. Tillväxt och möjligheter påverkar emellertid FDA och industrin att hitta någon gemensam grund för en regleringsväg. ”
Barri Sigvertsen, Global Innovation Marketing, Lonza Consumer Health & Nutrition (Morristown, NJ): ”Med att konsumenter blir mer och mer intresserade av att stödja deras välbefinnande, utöver planeten, förväntar vi oss att antalet konsumenter som söker produkter som speglar dessa preferenser och värden fortsätter att öka. Som sådan förväntar vi oss att trenden för produkter med rena etiketter, naturliga, veganer, vegetariska och växtbaserade positioner får ytterligare dragkraft under 2020. Som en del av detta leder konsumenterna också allt mer aktiva dagliga livsstilar , så vi förväntar oss att marknaden för gemensamma hälso- och sportnäringsprodukter fortsätter att stiga när människor ser ut att stödja vardagens hälsa och prestanda. Vi förutser också ytterligare tillväxt av probiotikmarknaden när konsumenterna blir mer anpassade till fördelarna med att stödja deras allmänna hälsa. ”
Mark LeDoux, VD för Natural Alternatives International (Carlsbad, CA): ”Jag tror att de främsta trenderna kommer att vara att tillhandahålla produkter med tillräckligt vetenskapligt stöd för att hantera tillståndsspecifika frågor. Nya domstolsavgöranden har visat att partiskhet för underbyggnad är för att få en betydande vetenskaplig konsensus genom randomiserade kontrollerade kliniska studier som omfattar tillräckligt och tillräckligt antal ämnen för utvärdering. Jag tror också att det probiotiska utrymmet kommer att möta utmaningar liksom baserat på livskraften hos kulturer som presenteras för konsumenterna. Baserat på den forskning vi har sett kan lyofiliserade kulturer som inte presenteras i skyddad och kyld förpackning vara föremål för både konsumenter och klagandens bar.
Med den nuvarande explosionen av alla saker cannabidiol och uppkomsten av rättstvister på gruppsatsnivå mot företag som producerar ätliga produkter som innehåller CBD, kommer detta troligen att vara den mest bevakade delen av branschen. Som sagt, jag tror också att produkter som hanterar hälsosamt åldrande, vilsam sömn, förbättrad matsmältning och eliminering, förbättrad syn och andra betydande hälsoproblem av led- och muskelbesvär kommer att fortsätta att uppnå bred acceptans - förutsatt att de levererar till konsumentens positiva resultat."
Steve Holtby, VD och koncernchef, Soft Gel Technologies Inc. (Los Angeles, CA): ”Konsumenter letar efter biotillgänglighet, styrka och renhet som nyckelfaktorer i deras tilläggsköp. En annan trend är att konsumenterna vill ha "naturliga" tillskott - de utan fyllmedel eller kemikalier, produkter tillverkade med naturliga och / eller hypoallergena ingredienser och skonsamma / buffrade formuleringar. Många undviker kosttillskott med konstgjorda färger / smaker. Hela mattillskott är ett växande segment inom denna tillskottskategori. Några av de bästa hälsotillstånd som konsumenterna kommer att söka efter produkter som är inriktade på att förbättra deras livskvalitet är: hälsosamt åldrande, antiinflammatoriskt, energi, sexuell vitalitet, viktminskning, sömnhjälpmedel och ångest. ”
Maxine Weber, global chef för marknadsföring, hälsa och välbefinnande, Ashland (Wilmington, DE): ”Det finns ett växande intresse för crossover-format - så till exempel skönhetsfördelar som levereras i dryckesformat eller en vikthanteringsprodukt levererad i en aktuell applikation. Jag tror att önskan är att utvidga leveransformatet för det nutraceutical för att vara så lätt att integrera i [en konsument] dagliga rutin som möjligt. Till exempel gör vi fas 2-extrakt, vilket hjälper till att minska absorptionen av kolhydrater. Vi har en kund som lägger fas 2 i ett stickpaket med smakfulla smaker så att dess kunder bara kan strö produkten på sin pasta eller ris. Så nu känns denna applikation mer som en smaksättning än ett tillägg.
Från våra personliga vårdkollegor vet vi att skönhetskunderna letar efter skönhetslösningar inomhus. Vi har nyligen skapat en skönhet inomhus, som inkluderar kollagen och vår GPM-biotin. Kunderna var så entusiastiska över det, vi kommer att dela samma demo med våra europeiska kollegor på INCOS, ett personligt vårdmässor i Europa i mars. ”
Vincent Tricarico: "Vi räknar med att fortsätta att se en hög efterfrågan på rena smaksystem för pulver och vegetariska kapslar i två delar."
Bart Child: ”Format som levererar bekvämlighet och bärbarhet under resan behåller sin popularitet. På barmarknaden är format som tilltalar denna trend biter och mini-barer. Biter och mini-barer idag går utöver bekvämlighet och delbarhet; de levererar med delkontroll - mellan måltidsnacks eller kaloriräkning. Bekvämlighet för pulver (redo att blandas) betyder portabilitet och enstaka serveringsstorlekar. Stickspaket och påsar erbjuder engångsdelar som är bärbara och redo att användas. "
Adam Ishaq: ”Vi räknar med en fortsatt tillväxt i förfrågningar om pulverdryckblandningar. Det verkar vara en stor trend att folk vill ha tillskott de kan lägga till sitt dagliga kaffe eller smoothies. ”
Eugene Ung: ”Pulver i stickpaket verkar ha en stark efterfrågan eftersom varumärken försöker integrera sina produkter i konsumentens vardag. De traditionella mjukglarna och hårda skalkapslar förblir häftklamrar. ”
Steve Holtby: ”Som softgel-kontraktstillverkare är vi en" äldre "formattillverkare, så alla våra projekt faller i det ena leveransformatet. Enligt Nutrition Business Journal uppskattningar som jämför 2013 till 2018, är alternativa och nya leveransformat - inklusive pulver, brusande produkter och gummier - upp 12%. ” (Källa: NBJ Summit State of the Industry Presentation, juli 2019)
Barri Sigvertsen: ”Det är troligt att innovativa leveransformat fortsätter att dyka upp, men konsumenterna vill ha lösningar som är bekväma och enkla att konsumera. Forskning från 2019 beställd av Lonza visade att kapslar förblir den lämpliga doseringsformen för 42% av de amerikanska konsumenterna tack vare deras bekväma, mångsidiga och lätt att svälja egenskaper. (Referens: Natural Marketing Institute SORD-studie, USA; 2019.) Vi räknar också med att se produkter som erbjuder kombinationer eller mer riktade lösningar, såsom Lonza's DUOCAP kapsel-i-kapsel och proprietär lipid multiparticulate (LMP) teknik, för att få dragkraft. Lonzas kapsel med kontrollerad frisättning av DRcaps kan också stödja tillverkare och varumärken som letar efter skräddarsydda lösningar genom att erbjuda riktade frisläppsprofiler,
Tim Chiprich: ”CAPTEK Softgel International har bevittnat ökade förfrågningar om olika leveransformat, och vi förväntar oss fortsatt tillväxt under 2020 för CBD / hampprodukter i mjukgulor på grund av dess idealiska doseringsform, dess tillgänglighet i vegetariska mjukglar och användarvänlighet. Dessutom förväntar sig CAPTEK att se en tillväxt i kosmetiska produkter för engångsbruk i vegetariska softgeldoser som både ser attraktiva ut och inte har obehaglig lukt. Vi utvecklar också tuggbara mjukgels som fungerar som ett alternativ till gummier och tillåter en högre nyttolast av aktiva ingredienser än med gummier. ”
Mark LeDoux: ”Produkter som kräver särskild försiktighet för att skydda mot fukt, exponering för ultraviolett ljus eller överskottsvärme driver behovet av mer skyddande förpackningar som är återvinningsbara och miljöansvariga. Bärbarhet för daglig användning kommer också att öka efterfrågan liksom användarvänlighet. ”
Vincent Tricarico: ”Även om jag inte skulle kategorisera det som” roman ”så mycket idag, tyder all industridata som vi har granskat på att gummivitaminer kommer att fortsätta att få dragkraft när tillverkningen blir mer konsekvent, ledtiderna blir mer hanterbara och konsumenternas efterfrågan på denna dosform fortsätter att öka. ”
Eugene Ung: ”Efterfrågan på gummier fortsätter att vara stark. Vi ser också ökade förfrågningar om tuggbara mjukgels eftersom för vissa ingredienser och applikationer kan tugga mjukgels kunna leverera en högre dos av aktiva. ”
Adam Ishaq: ”Vi förväntar oss en tillväxt i tuggbara produkter, oavsett om det är tuggbara smaksatta tabletter eller mjuk tugga. Vi har också sett en fortsatt ökning i förfrågningarna om pås / stickpaket för pulverleveransformer. ”
Mark LeDoux: ”Den snabba tillväxten av" mjuk-tugga "gummibaserade doseringsformer kommer antagligen att sakta ner, och på ett värdeförslag ensamt tror jag att kapslar och tabletter kommer att få en återuppblomstring av tillväxt med tanke på kostnadsskillnaderna mellan dessa doseringsformer. ”
Doug Brown: ”Gummier är utan tvekan en mycket het produkt både i USA och Europa. Men vad vi nu ser är en bredare bredd av ingredienser som används och konsumenttyper som köper dessa produkter. Probiotika fortsätter att utvecklas starkt, och vi ser också en märkbar ökning av efterfrågan på prebiotiska och synbiotiska formuleringar. Denna kombination med det gummy formatet kopplar ihop en nyare typ av trendprodukt med den snabbast växande leveransformen. Resultatet har varit en ökande efterfrågan från konsumenterna. ”
Tim Chiprich: ”CAPTEK Softgel International förväntar sig ökade förfrågningar under 2020 för följande nya leveransformat: 1) Probiotika i softgeldoseringsform med ny teknik som möjliggör inkapsling av icke-spore former av probiotika, 2) Mer ingredienser med full mat som kan ersätta traditionella tillsatsämnen, 3) Smaksatt kosttillskott som använder naturliga smaker för att dölja tillskottets lukt. ”
Maxine Weber: ”Generellt sett ser vi trender för portabilitet, ökad bekvämlighet och nya sensoriska upplevelser. Under hösten lanserade vi en ny produkt, StableFizz brusande bas, som levererar dessa konsumentfördelar med en spännande fördel för tillverkaren. Detta innovativa leveranssystem ger brusande för påsar, tabletter eller pulveriserade drycker utan att kräva särskild fuktkontroll eller förpackning. Vi använde våra sammansättningsforskares kollektiva kunskap med våra tillverkningsingenjörers expertis för att skapa denna nya granulering. Vi är glada över den intresse som denna produkt har genererat. Du kan säga att kunder bubblar av spänning. ”
Bart Child: ”Vi räknar med att se fler förfrågningar om pulverformade stickpakesprodukter som är engångs, engångsdos och inte behöver vatten - bara öppna stickpaketet och häll i munnen. Detta är ett utmärkt alternativ för att leverera en mycket specifik dos av en funktionell ingrediens. Till exempel kan en enda dos lutein för ögons hälsa fördelas direkt på tungan - inget vatten, flaska eller skakare behövs. "
Steve Holtby: ”Tillverkare av färdiga produkter strävar efter att ge konsumenterna kosttillskott som erbjuder optimal hälsa och värde. För att uppnå dessa två mål måste lämpligt leveranssystem väljas. Naturligtvis, när man bestämmer om man ska formulera i en tablett, kapsel eller softgel, är konsumenternas preferens för vegetariska ingredienser, pillstorlek och doseringskrav viktiga frågor att fundera över. Den valda doseringsformen kommer emellertid att ha en betydande inverkan på biotillgängligheten och bör vara ett av de viktigaste övervägandena vid val av ett visst leveranssystem. Tilläggseffektivitet är mycket beroende av hur näringsämnena levereras till kroppen (dvs. biotillgänglighet).
Kosttillskott finns i många former, inklusive tabletter, kapslar, pulver, energibar och vätskor. I lagen om livsmedels-, läkemedels- och kosmetiska föreskrifter framgår tydligt att ett kosttillskott är avsett för förtäring och kanske inte liknar en livsmedels- eller måltidsersättning. ”
Eugene Ung: ”Den största oroen kan vara FDA och CBD med tanke på tillväxtmöjligheterna för branschen. Handelskriget och "Trump-tarifferna" fortsätter att påverka många företag. ”
Adam Ishaq: "När vi köper globala ingredienser är vi alltid oroliga för att tullar eller någon begränsning av handeln kan skapa en snabb ökning av kostnaden för råvaror som vi måste överföra till våra kunder."
Vincent Tricarico: ”Vi måste hålla ett öga på handelsförhandlingarna och hur begränsningar och nedläggningar av växter i andra delar av världen kommer att påverka utbudet. En framgångsrik tillverkningspartner kommer att ha erfarenhet av att tillgodose sina kunders behov och hålla det mesta av bullret dold under ytan. Dessutom är många av oss i branschen angelägna om att se vad kongressen och FDA beslutar att göra med CBD. ”
Bart Child: ”Vi fortsätter att övervaka regleringslandskapet och övervakar det noga för utveckling av CBD-rymden. Dessutom är vi mycket fokuserade på spårbarhet i vår leveranskedja, så mycket att vi har investerat i anställda lokalt baserade i områden som Kina som hjälper oss att identifiera trovärdiga leverantörer. ”
Mark LeDoux: “Efter 30 år av störning i leveranskedjan av China Inc. verkar det som om företag som tvingades att lämna sina tillverkningsinsatser inför prissättningstrycket kan tänka om att komma in i leveranskedjan.
I avsaknad av tydliga standarder förknippade med CBD som har utfärdats av FDA och politiska osäkerheter på Capitol Hill kommer det att finnas några verkliga frågor i världen för kommersiell hampproduktion. Jag har all anledning att tro att denna marknad kan översvämmas med råvaror som ingenstans kan komma att gå inom en mycket nära framtid. Även om FDA är entydig i sin påstående att inkludering av CBD i livsmedel eller kosttillskott är olagligt, kan det ta klagandens bar och de olika advokaterna i staterna att töja denna marknad. "
Tim Chiprich: ”CAPTEK Softgel International kommer att följa den globala råmaterialsituationen noga och hanterar aktivt förhandlingar som fungerar både för råvaruförsäljare och oss såväl som för våra kunder. Tack vare vår stora skala kan CAPTEK fokusera på att få råvaror av högre kvalitet till ett lägre pris än vår konkurrens som ofta måste följa råvaror av lägre kvalitet som är svårare att arbeta med. Vårt fokus är på råvaror av högre kvalitet; spårbarhetsproblemen minskas och förmågan att få korrekt dokumentation snabbt ökas. ”
Barri Sigvertsen: ”Som alltid kommer vår interna tillsynsavdelning att noga övervaka förändringar i det föränderliga regleringslandskapet för att säkerställa efterlevnad i alla stadier av produktutveckling, från FoU till kvalitetskontroll. Vi kommer också att följa med intresse när både konsumenter och kunder blir mer och mer anpassade för att skydda planeten, och vi kommer att arbeta nära vårt leverantörsnätverk för att säkerställa att vi kan leverera den öppenhet de önskar. ”
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar
Om någon känner sig felaktigt behandlad i denna blogg. Lämna meddelande på sidan så kommer felaktigheter att behandlas. Ni andra, lämna gärna förslag på ämnen ni vill veta mer om.